Villkor

Säters Powersport

Företaget ligger i Säter i Dalarna, men vi skickar över hela landet. 
Behöver du komma i kontakt med oss angående webshopen, skicka ett mail till elin@saterspw.se.

Leverans och fraktpriser

Leveranstiden kan variera mellan 2-10 arbetsdagar beroende på om vi har produkten på lager. Vi reserverar oss för att det kan dröja längre om leverantören ej har produkten i lager, men då hör vi av oss via mail. Beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter.  

Vi försöker hålla rätt saldo på hemsidan men reserverar oss för ev. saldofel av produkterna.

Fraktkostnad på 79 kr. 
Fraktfritt när du handlar för över 2500 kr.
Gäller ej allt som kräver specialtransport så som fordon/vagnar, otympliga produkter/produkter med hög vikt m.m.

Din order kommer att skickas från Säters Powesport beläget i Säter. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du skulle upptäcka eventuella felaktigheter på din order ber vi dig att omgående kontakta oss för att om möjligt ändra din order.

Schenker 

Leveransavisering från Schenker sker via SMS och e-post. När vi har bokat frakten får du ett mail med spårningsnummer så att du kan följa din order. 

DB Schenkers paketombud finns huvudsakligen där människor bor eller arbetar. Denna tjänst innebär flexibilitet i när och var paketen kan hämtas. Kanske hos ett paketombud nära arbetsplatsen eller varför inte nära sommarstugan – du avgör själv. För orter i glesbygd kan avstånd vara större till närmaste paketombud.

Större paket hämtas på Schenkers terminal.

För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation. Utlämning till annan än adresserad mottagare kan ske genom uppvisning av mottagaren respektive budets legitimation.

Ej uthämtat paket

Om du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar kommer ditt paket skickas tillbaka till oss och du som kund kommer att debiteras 179kr för fraktkostnaden.

Eventuell Fraktskada

Skada, minskning eller förlust som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i det kvitterade exemplaret av transportdokumentet eller annan handling. Mottagare av en sändning är skyldig att i omedelbar anslutning till mottagandet kontrollera om varan har en av emballaget dold skada.

Dold skada ska anmälas till DB-Schenker snarast, dock senast sju dagar efter mottagandet av sändningen. DB-Schenker ansvarar inte för dold skada som anmäls efter transport.

Garanti

Såklart så skulle vi vilja garantera att alla produkter håller god kvalitet, men det finns naturligtvis undantag. Om din produkt mot förmodan inte skulle hålla vad den är avsedd för, ber vi dig att kontakta oss.

Rea-varor

Vid köp av REA-varor reserverar vi oss för att vissa varor kan vara slutsålda. Vi kommer då att kontakta dig och makulera din order.   

Ångerrätt & Retur

Ångerrätten gäller 14 dagar från det att du tagit emot en vara du beställt. Du måste meddela att du ångrar dig genom att skicka mail till elin@saterspw.se. Vi står ej för returer utan du som kund står för returfrakt och skick på produkten vid retur. Produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning. I paketet bör det även ligga en notis om att det är en retur och vilket ordernummer det gäller. Returer skickas som företagspaket till följande adress:
Säters Cykel & Motor AB
Verkstadsgatan 4
783 31 Säter

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Specialtillverkad eller specialbeställd produkt tex. reservdelar, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål har ingen retur- eller bytesrätt.

 

Storleksbyte

Vi erbjuder fria storleksbyten på personlig utrustning. Vid utnyttjande av storleksbyte så ska du först kontakta oss via mail, elin@saterspw.se. Sedan lägger du en ny order med den nya storleken. I försändelsen med den nya storleken du beställt skickar vi med en gratis retursedel för varan som inte passade. När vi sedan får den felaktiga varan i retur så kommer detta köp att krediteras.

Skulle inte storleken du söker finnas i lager går det även bra att byta till en likvärdig modell.

Reklamation

Du måste reklamera den felaktiga varan inom skälig tid efter att du upptäckte felet. Det betyder att du meddelar om felet och varför du anser att varan är felaktig. Reklamerar du varan inom två månader efter det att du upptäckt felet är du alltid i rätt tid. Efter tre år och två månader från köpet har du förlorat din rätt att reklamera, om du inte har en garanti som säger något annat.

Vi refererar till konsumentköplagen.

Priser

I våra priser ingår 25% moms.
Vi reserverar oss för eventuella felaktiga priser på grund av prisändringar hos leverantörer. 

Betalningsalternativ via Klarna

I samarbeta med Klarna kan du snabbt, enkelt och tryggt handla på vår hemsida. Vi har flera olika betalmetoder att välj mellan:

  • Kortbetalningar med VISA, Mastercard och American Express.
  • Faktura – Få först betala sen. Läs mer här 
  • Delbetalning. Läs mer här 
  • Klarna konto – Klarnas samlingsfaktura
  • Klarna Direkt – Betala endast med mobilt bank-ID. Läs mer här 
  • Direktbetalning via SEB, Handelsbanken, Swedbank Nordea
  • Swish

Vid köp med faktura eller delbetalning görs en kreditprövning och i vissa fall tas en kreditupplysning. Du kommer att få en kopia på kreditupplysningen per post. För att läsa mer om Klarnas villkor klicka här.

För att handla på vår webshop måste du vara minst 18 år.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i produktinformationer och kataloger, och för att produktbilder kan avvika från verkliga utseendet.

Återbetalningar

Alla återbetalningar vid eventuella returer hanteras av Klarna. Efter att en retur har godkänts kommer ni att bli kontaktade via mail med instruktioner om hur ni genomför er återbetalning. Observera att ursprungsfraktkostnaden för er beställning inte återbetalas vid retur.
För att läsa mer om Klarnas tjänster och våra betalsätt besök Klarnas allmänna villkor här.

Personuppgifter 

När ni handlar på Säter’s Cykel & Motor AB accepterar ni vår dataskyddspolicy och behandlingen av personuppgifter. 

Vi värnar om dina personuppgifter och samlar inte in mer än nödvändigt av dina personuppgifter när du lägger en beställning. 

Vi ger aldrig vidare några personuppgifter till tredje part utan rättslig grund. 

Vi ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter som du lämnat till oss som kund för att kunna lägga en beställning hos oss. 

Vi arbetar i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR när vi lagrar och behandlar dina uppgifter. 

Distansavtalslagen

http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/