PROFFS PÅ FART

Villkor

DB Schenkers paketombud finns huvudsakligen där människor bor eller arbetar. Denna tjänst innebär flexibilitet i när och var paketen kan hämtas. Kanske hos ett paketombud nära arbetsplatsen eller varför inte nära sommarstugan – du avgör själv.

Tjänsten är mycket väl anpassad för distanskunder. Där enkelhet i returflöde och efterkravshantering är en självklarhet.

Lokala avvikelser kan förekomma. För orter i glesbygd kan avstånd vara större till närmaste paketombud.

Avisering sker via SMS, e-post, brev eller telefon. Val av aviseringsmetod kan skilja sig åt mellan tjänsterna.

För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation Utlämning till annan än adresserad mottagare kan ske genom uppvisning av mottagaren respektive budets legitimation.

Rea varor:

Ingen returrätt eller bytesrätt!
Om du som kund eller företag beställt flera rea varor och någon vara är slut i lager kommer vi att ta bort den från din beställning och skicka eventuella resterande varor.
Självklart kommer du att informeras om detta.

Ej uthämtat paket

Om du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar kommer ditt paket skickas tillbaka till oss och du som kund kommer att debiteras.

Din order kommer att skickas från Cykel och Motor i Säter. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du skulle upptäcka eventuella felaktigheter på din order ber vi dig att omgående kontakta oss för att om möjligt ändra din order.

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

  • Faktura
  • Delbetalning
  • Postförskott

För att handla på vår webshop måste du vara minst 18 år.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i produktinformationer och kataloger, och för att produktbilder kan avvika från verkliga utseendet.

Priser

I våra priser ingår 25% moms. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga priser på grund av tryckfel.

Fraktskostnader

Vi vill informera dig som kund att vi har olika fraktkostnader som alla är baserade på speditörs taxa och är beroende på varans vikt och storlek.

Garanti

Såklart så skulle vi vilja garantera att alla produkter håller god kvalitet, men det finns naturligtvis undantag. Om din produkt mot förmodan inte skulle hålla vad den är avsedd för, ber vi dig att kontakta oss.

Reklamation

Du måste reklamera den felaktiga varan inom skälig tid efter att du upptäckte felet. Det betyder att du meddelar om felet och varför du anser att varan är felaktig. Reklamerar du varan inom två månader efter det att du upptäckt felet är du alltid i rätt tid. Efter tre år från köpet har du förlorat din rätt att reklamera, om du inte har en garanti som säger något annat.
Vi refererar till konsumentköplagen.

Eventuell Fraktskada

Skada, minskning eller förlust som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i det kvitterade exemplaret av transportdokumentet eller annan handling.
Mottagare av en sändning är skyldig att i omedelbar anslutning till mottagandet kontrollera om varan har en av emballaget dold skada.
Dold skada ska anmälas till DB-Schenker snarast, dock senast sju dagar efter mottagandet av sändningen.
DB-Schenker ansvarar inte för dold skada som anmäls efter transport.

Delbetalningsvillkor

Svea Ekonomi’s Allmänna villkor:

http://webpay.svea.com/PageFiles/16287/Kontovillkor_K201508.pdf 

http://webpay.svea.com/PageFiles/16287/SEKKI_SWP_201510.pdf

 Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Distansavtalslagen:

http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

SveaWebPay Faktura:

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Säter’s Cykel & Motor överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Nya öppetider!

Vardagar 9-18
Lördagar Stängt
Söndagar Stängt

Lördagsstängt till skoterns dag!

Hitta Hit!

Samarbetspartners: